GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 25 juni 2012

Moet er nog water zijn?

Regen, altijd maar regen
kijk ik door het raam
zo rond een uur of negen
ken ik maar één naam
regen, en nog eens regen

men zegt ’t is soms een zegen
ik zeg spontaan, een beetje ontdaan
’t begint op m’n gemoed te wegen
wanneer komt de zomer eraan

regen, altijd maar regen
de druppels lachen me uit
ze zijn me niet genegen
tikken hard op m’n snuit
zijn voor niets verlegen

zon komt af en toe eens kijken
achter een wolk van regen
wat later zal weer eens blijken
zelfs de zon kan er niet tegen

m’n koninkrijk voor een paraplu
‘k ben kleddernat, miljaarde-nondeju
’t klinkt misschien een beetje cru
maar zo zie ik er momenteel uit, nu…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage