GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 21 augustus 2010

’t Wordt tijd…

Dozen met vergeelde foto’s
met slingers en kerstballen
een doos met oude gedichten
en kinderlijk geschreven verhalen
m’n fantasie is aan ‘t afdwalen

’t wordt tijd dat ik grote kuis ga doen

dozen met halfvergane rekeningen
waar muizen een feestmaal aan hadden
m’n kinderen hun schooltekeningen
hun talent hadden ze van hun papa
zo te zien weinig of niets van hun mama

’t wordt tijd dat ik grote kuis ga doen

kapotte biljartkeu en vogelpik
een tas met m’n beeltenis, zonder oor
gekregen omdat ik papa nr één was
’t staat er duidelijk op te lezen hoor
god, wat voelde ‘k me toen in m’n sas

’t wordt tijd dat ik grote kuis ga doen

herinneringen aan wie we zijn of waren
maar m’n bootje moet nu naar de einder varen
‘k heb al zoveel storm en wind doorstaan
’t wordt tijd dat ik m’n eigen gangetje zal gaan…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage