GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 21 april 2010

Dromend van een wensje…

Ik wou dat ik kon vliegen zoals een
vrije vogel gedragen door de lucht
me met de wind laten meewiegen
afstanden overbruggen in een zucht

ik wou dat ik een boom was
met takken hoog in het zwerk
de wind die door m’n kruin huilt
vogeltje dat tussen m’n bladerdak schuilt

ik wou dat ik een bloem was
met ranke stengel, geurende bloem
die ieder jaar, steeds opnieuw bloeit
voor mensen waar de liefde groeit

maar ’t is maar een droom, een wensje
ik ben en blijf een nietig mensje
als de boom, de bloem er nog zal staan
ben ik al lang tot stof en as vergaan…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage