GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 13 oktober 2010

Ik leef de dagen…

Ik leef de dagen
met mij af te vragen
hoe het komt dat ik iedere dag
minder en minder lach

komt het door al dat geweld
dat ik constant zie op de tv
leven in armoede zonder geld
brengt agressie met zich mee

mijnwerkers worden nu gered
tussen de media-tanden geplet
in China sterven er alle dagen
daar loopt niemand over te zagen

Congolese kinderen die op de straat leren
hoe ze zich later deftig moeten prostitueren
moedertjes van amper een jaar of tien
die nooit de schoolbanken hebben gezien

verdoken armoede in ’t eigen land
vetgemestte politici in de ochtendkrant
een leger van honderdduizenden werkelozen
waarvan men zegt: ze hebben er zelf voor gekozen

families die elektriciteit en gas niet kunnen betalen
de deurwaarders die de laatste restjes komen halen
kinderen die moeten studeren bij een beetje kaarslicht
ze zijn toch onze toekomst, ’t is hun verdomde plicht

ik leef de dagen
met mij af te vragen
hoe het komt dat ik iedere dag
minder en minder lach…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage