GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 15 juni 2008

Leve de zomer........





De lucht ziet donker en zwartgrijs
' t brengt me een beetje van de wijs
't zou potdorie zomer moeten wezen
of heb ik de kalender verkeerd gelezen ?

Zijn ze daar boven helemaal gek
de hemel lijkt wel één groot lek
't valt met sloten op mijnen kop
en de wind steekt nu ook nog op.......

Ik rijd en zie geen steek voor ogen
m'n god, aub, een beetje mededogen
of ben ik te weinig praktizerend katholiek
dat je me bombardeert met dondermuziek......

Donder en bliksem, 't lijkt wel Strauss
zou ik bellen naar de H.Vader, onze paus
want die heeft een directe lijn naar onze Heer
naar hem luistert hij misschien wel een keer ?

Bij de inlichtingen kennen ze geen paus
'k word doorverbonden met Mickey Mouse
die geeft me, 't lag natuurlijk voor de hand
het weerbericht van...............Disneyland !

'k Ben verkleumd en ook verkrampt
'k heb de natuurelementen bekampt
maar 't is een ongelijke vooral natte strijd
't toppunt is, 'k ben nu ook de weg nog kwijt.......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage