GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 12 januari 2008

Wat een miserie.......

Wat een miserie.......

“ Koop Vista en ge gaat het u niet beklagen” zei de verkoper tegen mij.” Binnenkort zal iedereen moeten overschakelen op Vista en dan zijt gij al gerust. Er zijn weliswaar nog een paar kinderziektes, maar binnenkort zijn die volledig van de baan!”
Kinderziektes? Terminaal, palliatief en op sterven na dood is gans die rommel van een Vista. 't Is 03:00 in de nacht en ik zit hier nog altijd bezig mijn pc-tje op punt te stellen.
Zie, de meesten die mij kennen, weten dat ik graag lach; maar dit is huilen met de pet op.
En dan moet ik nog drivers zoeken, patches en allerlei andere bezienswaardigheden van Microsoft. Niets dat nog werkt en juist nu dat ik zo verliefd geworden ben. Nee, niet op Vista, maar op m'n serpentieneke. Dus doe ik er alles aan om m'n pc tegen morgen in orde te krijgen.
En dan zit er hier een kat die mij geen vijf minuten gerust laat. 't Is voorwaar een mooie uitvinding zo'n plastieken bak, die ze PC noemen. 'k Heb al drie keer op 't punt gestaan om diene toekomstige paraplubak door 't raam te kieperen. Maar 't is een nieuw model en duur betaald, dus 't zal nog niet voor vandaag zijn.
Allé, ik moet nog een hele hoop installeren en 'k ben blij dat ik m'n hart eens kon luchten.
Leve de vooruitgang en het digitaal tijdperk, leve het pc-tijdperk en leve de uitvinder van pen en papier, want 'k heb den indruk dat ik tegen morgen daar ga eindigen........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage