GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 7 januari 2008

Niet plooien hé?

Niet plooien........

Vooruit, vooruit, laat het vooruitgaan
hebt ge nu nog uw werk niet gedaan
sjonge, wat zijt ge toch een trage vent
aan u verdien ik helemaal geen cent

maar doe nu toch in godsnaam voort
of hebt ge me niet verstaan of gehoord
'k betaal je niet om hier te slabakken
en zeker niet om hier te liggen luilakken

tijd kost geld, verdomd kalf dat ge zijt
straks kelderen m'n aandelen in geen tijd
ge moogt blij zijn met 't werk dat ik je geef
want uw poten staan een beetje krom en scheef

sta daar zo stom niet te kijken, debiele tist
ge zijt de nagel aan m'n eiken doodskist
ze moesten u castreren, koken en vierendelen
' t zou me nog niet eens iets kunnen schelen

toen kwam plots m'n temperament boven
een keiharde mep deden z'n lippen kloven
als toemaatje stak ik m'n vingers in z'n ogen
ha nee, ik kende plots geen enkel mededogen

't zal hem leren mij zo diep te krenken
hij zal zich de volgende keer wel bedenken
als hij het woord tot GoNo de dichter richt
ik ben een stier die voor niemand zwicht.........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage