GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 6 januari 2008

Daar heb je ze weer........

Daar heb je ze weer.......

Er zijn 2 dingen in m'n leven waar ik niet tegen kan. Dat zijn mensen die hypocriet zijn en mensen die mij om 08:00 uit m'n bed zetten. Als ik dan al eens langer slaap, wil ik ook gerust gelaten worden. 't Is tenslotte zondag voor iedereen. En als je maar gaat slapen om 03:00, omdat je hebt zitten nadenken over een klein foutje in de communicatie met je pas verworven liefde, heb je dat klein beetje rust wel nodig.
Ik dus als de weerlicht uit m'n bed, denkende en hopende dat m'n Nientje aan de deur stond. 't Was een koude douche, ze trokken langs geen kanten op m'n schat. Veel te lelijk en ze waren met drie. De drie koningen in burger, zonder hoge hoed. Bij nader toezien was er een koningin bij, die een beetje weg had van Paola.
“ Goeiemorgen, meneer, storen wij?”
Diezelfde vraag hadden ze me, een paar weken geleden ook al eens gesteld en ze wisten toen al het antwoord.
“ Nee, helemaal niet.'k Ben altijd blij dat ik iemand zie 's morgens vroeg.”verklaarde ik doodleuk.
“ 't Is voor die afspraak, die ge gemaakt hebt met ons?”
“ Afspraak met mij? 'k Kan er mij niets van herinneren, maar 'k heb een ongeval gehad met mijne brommer en sedertdien liggen m'n hersenen wat overhoop hé?”
Mijn hersenen liggen altijd in een knoop, maar dat wisten zij toch niet, vandaar.
“ Wij komen u het Woord Gods verkondigen, een boodschap brengen van Liefde.”
Kijk, dat pakt me, als ze zoiets zeggen. Een boodschap van Liefde, ge moet er maar opkomen. Ik ben altijd nieuwsgierig naar boodschappen die over liefde gaan, zeker nu ik in een prille fase zit van ontluikende liefde voor m'n Nientje. Maar ik lach ook graag en heb het moeilijk om langer dan 5 minuten serieus te blijven. En die minuten waren al lang om.
“ Mogen wij eventjes bovenkomen, want het is toch moeilijk praten zo en we hebben ook nog wat lectuur bij voor u?”
Lectuur voor mij? Waarschijnlijk de Story of den Dag Iedereen, den Playboy zal het wel niet zijn, dacht ik sarcastisch.
“ Moeilijk praten, verstaat ge dan niet wat ik zeg?”
't Zou kunnen, want mijne schat beweert juist hetzelfde, op den duur moet ik het wel geloven. En ik die dacht dat Antwerps universeel was. Op Mars verstaan ze ons , maar in ons eigen benepen landje?
“ Hebt ge een kwartiertje den tijd ?” want ik voelde een onweerstaanbare drang om m'n darmen te ledigen. Ik moest alle moeite doen om m'n billen dichtgeknepen te houden en 'k kan u verzekeren dat ge daar serieus wat krampen aan overhoudt.
“ Een kwartiertje, meneer, kunnen we geen afspraak maken?”
“ Jaja, volgende week, zelfde tijd zeker, 'k zal de wekker zetten” en ik gooide het venster dicht en zette een spurtje in naar het plekje , waar ik doorgaans mediteer.
Ben benieuwd of die bende van Jehova, zondag terug aan m'n deur zullen staan met hun blijde boodschap. Mijn blijde boodschap ligt te spartelen in 't wc, meegezogen in een draaikolk.......
©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage