GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 1 januari 2008

Prettig Gestoord.......

Nieuwsjaardag anno 2008.

'k Ben met oudejaarsavond thuis gebleven, alleen met m'n kat en m'n herinneringen.
Ik denk dat ik meer plezier gehad heb aan het inluiden van het nieuwe jaar, dan de meeste die nu uitgeteld in hun bed liggen en straks op zullen staan met een jukebox in hun kop. Om tot de conclussie te komen dat er niets veranderd is op dezen bol.
Buiten een gat in hun bankrekening. De mijne moet nog aangevuld worden, maar 'k heb nog wat maaltijdchecks, dus verhongeren zal ik niet.
Ge raadt het nooit wat ik gisteren gedaan heb. Terug gechat, wat had je gedacht hé?
Was ook de reden dat ik thuis bleef. En m'n vermoedens zijn uitgekomen, als het ware een bevestiging van de voorgaande dag. Die onbekende vrouw aan de andere kant, is subliem in het hanteren van het wapen van de humor. En daar houd ik van......
We hebben gechat tot vier uur in de morgen ? Over wat ? Zie, laat me toe gebruik te maken van de wet op privacy. Ik vraag toch ook niet waar gij, die paar uren dat ge zogezegd naar de winkel waart, gezeten hebt? A la bonheur hé?
Om kwart na acht ging de bel. Ik denk, verrekt, wie komt er mij nu zo vroeg storen.
Ik dacht dat ik te laat op m'n werk was. Dus ik, vliegensvlug uit m'n bed, 't was ietske minder, maar 't klinkt beter hé? Toont aan hoe sportief ik nog ben als 50+er. De actieve 50+er, met verwijzing naar m'n chatgenote. Geloof het of niet, 't waren m'n vrienden van Jehova, die mij een Prettig Gestoord 2008 kwamen wensen. Brave mensen. Zo begaan met mij.
“ Hallo, meneer, sorry, mogen wij je eventjes storen?”
Stomme en oerdomme vraag, wat waren ze aan het doen, denkt ge hé?
“ U doet maar, ik was juist in 't bad en moest mijne living nog kuisen na die uitspattingen van gisteren” jokte ik er deftig op los, want ik heb geen bad.
“ We zijn Getuigen van Jehova en komen u de Blijde Boodschap brengen!”
“ Heb ik gewonnen met de lotto?”
“ Nee, dat niet, maar ge hebt de liefde van God gewonnen”
“ 'k Wist niet dat die een tombola uitgeschreven had?”
“ Mogen wij eventjes bovenkomen?”
“ Van mij wel, maar 'k heb een hond en die bijt alles wat met geloof te maken heeft, dat beest heb ik gekregen van een atheist, vandaar hé?”
“ Kunnen wij dan eens afspreken?”
“ Natuurlijk kunnen wij dat, maar met 300 € gaan we niet ver lopen, volgens de laatste berichten!”
Ze keken naar mij of ze het in Keulen hoorden donderen en dat ligt toch nog een stukske van Hoboken. Wat het bewijs is dat die Getuigen van Jehova goeie oren hebben hé?
Ik kon me niet meer houden van 't lachen en heb uit respect (8) het venster dicht gedaan. Zo'n flauwe kul en dat op nieuwjaar, dat belooft voor de rest van 't jaar.
En daarbij, ik heb al een date. Oeps, nu spreek ik toch wel m'n mond voorbij. Wilt u dat laatste beschouwen als “niet gelezen”?

©GoNo

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik heb het NIET gelezen :-)

1 januari 2008 om 12:58  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage