GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 31 januari 2014

De bazin in huis…




Ze droomt
klagend geluid
lang uitgestrekt
op de sofa, als ik me niet vergis
die nu haar eigendom is…

‘k vraag me af
 over wie of wat
ze ligt te dromen
over eten en bakje water
of een macho-kater…

misschien over haar moeder
die ze nooit goed heeft gekend
broers en zusjes al evenmin
weggerukt van een nest van vier
belanden in een vreemde wereld hier…

ze kijkt me aan
met één oog
te lui om beiden open te doen
rekt zich nog eens goed uit
’t interesseert haar allemaal geen fluit…

je ligt op m’n plaats
zeg ik een beetje kwaad
ze antwoordt in algemene kattentaal:
kruip achter die rot-pc
en schrijf over je kat haar wel en wee…

o kattekop, soms ben je zo ontzettend lief
zelfs al steel je m’n eten als een volleerde dief
maar er zijn regels in dit verdomde huis
vooruit, schuif nu toch op
en kijk me niet zo aan met je dwaze kop…

©GoNo




0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage