GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 16 juni 2010

Wil er iemand met hem praten

Wil er iemand met mij praten
zodat ik weet dat ik er nog ben
mij m’n trots een beetje laten
nadat ik m’n eigen fouten beken

wil er iemand luisteren naar wat ik zeg
‘k heb goede en slechte eigenschappen
maar omdat ik de lat steeds te hoog leg
zijn er toch zovelen die op mij afknappen

moet ik dan altijd het luisterend oor zijn
zelf m’n problemen diep-binnen opkroppen
immer maar meer en meer water bij de wijn
tot ze op een dag zullen doorslaan m’n stoppen

‘k heb alleen nog maar virtueel gezelschap
mensen die ik ken van haar noch pluim
vluchtige gesprekken, voorgekauwde hap
soms brengt het op m’n lippen schuim

‘k beleef er geen plezier meer aan
nu ikzelf in de diepe problemen zit
is er iemand die me nog ziet staan
of is dit voorwaar ‘t einde van de rit?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage