GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 8 april 2010

Vragen staat vrij

Vraag me niet waarom
de wereld altijd maar draait
waarom er sterren aan
de donkere hemel staan

vraag me niet waarom
de maan naar ons kijkt
wolven huilen bij volle maan
ebbe en vloed bestaan

vraag me niet waarom
bomen en planten groeien
de ene grasspriet groener dan de andere is
ik steeds achter de netten vis

vraag me niet waarom
ik de mens geschapen heb
't was maar half werk
'k moest voor 't zingen uit de kerk

vraag me eventjes gewoon
wie of wat ik ben, hoe ik leef
het antwoord zal onomwonden zijn:
“ In wezen ben ik jullie Oppergod
een beetje krankjorum en stapelzot!”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage