GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 12 april 2010

't Is lente ?

De grassprietjes zijn aan 't groeien
de lentebloemetjes aan 't bloeien
'k hoor vogeltjes kwetterend verhalen
dat ik een frisse neus moet gaan halen

'k jaag het winterstof uit mijn kleren
't is tijd om mijn matras om te keren
mijn donsdeken op 't balkon te hangen
de eerste straaltjes zon op te vangen

een lentebriesje waait door mijn haar
streelt mijn wangen, zachtjes schijnbaar
'k geniet met volle teugen en kracht
van een nieuwe ontluikende lentepracht

'k ga mijn stramme benen eventjes strekken
om de winter met lentebloesems te bedekken
de ijsheiligen stuur ik op onbetaald verlof
mijn zomerkledij haal ik vanonder het stof

de lentekoorts kriebelt in mijn bloed
verdomme, dat doet een mens zo goed
spijtig dat ik zo rond een uur of negen
kleddernat werd van de koude regen...

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage