GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 31 maart 2009

I love Junkies ( achter een omheining van betonnen muren )


I love Junkies ( achter een omheining van betonnen muren )

Regelmatig ga ik in discussie met zo van die kortzichtige mensen, die denken dat ze het warm water uitgevonden hebben. Die bij hoog en bij laag blijven beweren dat drugs niet schadelijk zijn voor de gezondheid. Die blijven beweren dat drugs moeten gelegaliseerd worden. Zogenaamd omdat er dan minder criminaliteit zou zijn.
Meestal wordt er dan verwezen naar de gelegaliseerde drugs zoals tabak & alcohol. Met dat verschil dat ik weinig lees over oude mensen die overvallen worden, om aan een tabak-of alcoholverslaving te voldoen. Er zullen er wel zijn, neem ik aan....
ik krijg het serieus op m'n heupen en andere delen van m'n goddelijk lijf, als er weer zo'n debiele overjaarse hippie mij komt vertellen, dat er meer slachtoffers vallen in het verkeer dan bij het nemen van drugs. 't Zou kunnen, maar waarschijnlijk zullen er ook meer slachtoffers vallen in 't verkeer, dan pakweg in 't klooster van de Zusters van de H.Maagd. Om maar te zeggen dat die argumenten van nul en generlei waarde zijn.
Als ik op m'n brommer stap en achter een bus of camion rijd, krijg ik ook meer schadelijke stoffen binnen dan dat ik een sigaretje opsteek. Met dat verschil, dat ik geen overlast veroorzaak en ik de mensen niet lastig val. Junkies daarentegen. Wat mij nog het meeste stoort, is dat er geprobeerd wordt die arme junkies in een slachtofferrol te duwen. We zijn bijna moreel verplicht die onnozelaars te helpen met onze zuurverdiende belastinggeld. Terwijl ik er van uitga, dat iedereen over een vrije wil beschikt, niemand is verplicht om drugs te nemen hé ?
Ik spreek hier over de echte verslaafden, niet over de man of vrouw die een jointje na z'n werk rookt, thuis in een besloten sfeer. Zolang er maar geen kinderen in de buurt zijn. En ja, dat geld ook voor sigarettenrokers. Ik probeer daar rekening mee te houden, in de mate van het mogelijke, welteverstaan. Op café is een ander paar mouwen, maar daar horen kinderen sowieso niet thuis.
Ben ik nu voor of tegen het legaliseren van allerlei drugs ? Compleet tegen, en ja, men moest nog veel meer repressie uitoefenen. Geen compassie met die flapdrollen, met die karakterloze napchards, die hun spuiten tot op de voorhof van ons appartementsblok gooien waar ze gezellig samentroepen met gebruikte condomen, vuile pampers en maandverbanden. Waar ik met een bang hart moet afwachten tot m'n kleinzoontje van drie jaar, vroeg of laat met een drugspuit in z'n handjes zal rondlopen......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage