GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 16 december 2008

Waarom Leest Ge Dit ?


Help, ik word krankjorum en gek
Piet Piraat die me besmeurt met pek
Samson, die domme lompe hond
bijt met veel lawijt in m'n kont
kabouter Plop, gooit met een paddestoel
en trekt daarbij een onnozele smoel........

Holalijee, holalijo
ik rij op een brommer
met in m'n oren een komkommer
God zij geprezen en geloofd
'k heb een trechter op m'n hoofd

't Zou me geenzins verwonderen
dat het in Keulen begint te donderen
want de sterren vielen uit het heelal
bij 't horen van Signum's recital
ze zongen van :”er is een Kindeke geboren”
maar 't Kindeke stak watjes in z'n oren......

Vader, sprak die Kleine, tot de hemel
ge schiet hier een fameuze bok en kemel
m'n lijdensweg begint pas aan 't kruis
niet in de Hellestraat, in Signum's huis.......

Holalijee, holalijo
ik rij op een brommer
met in m'n oren een komkommer
God zij geprezen en geloofd
'k heb een trechter op m'n hoofd........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage