GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 18 oktober 2008

Beetje reclame maken.....

Tonnen reclame stoppen ze in m'n brievenbus. De enige sector waar er schijnbaar geen crisis heerst, is de reclamewereld. M'n brievenbus zit zo vol van al die rommel, dat m'n facteur m'n briefwisseling bijna met een breekijzer in de gleuf moet steken. 'k Heb al verscheidene keren een sticker op m'n bus geplakt met de boodschap “ Geen reclame”. Of die ronddragers kunnen niet lezen of ze zijn moedwillig.
Ik heb geen zin noch de goesting om al die rommel te lezen. Ik krijg via de nieuwsbrieven op m'n pc, de folders sowieso al binnen, nog voor ze in de brievenbus steken. Wat een verspilling van papier. Met het geld dat die reclamebaronnen uitgeven, zouden ze de helft van de in armoede levende bevolking eten kunnen geven. Maar ik ben niet van plan het zo te laten. Ik haal in 't vervolg de reclamefolders uit m'n brievenbus en leg ze gewoon naast de brievenbus. Ik heb om die rommel niet gevraagd, dus gelieve die rotzooi terug mede te nemen. Wat zegt u ? Sluikstorten ? Is m'n bus dan een stort of zo ?
Waarom geen stickers met “ Wel reclame” en waar er geen sticker opplakt, verboden om die rotzooi er in te steken op straffe van boete. Er bestaan toch ook van die panelen met “ Verboden Te Storten” ? Nee, ik ben het beu, kotszat om m'n brievenbus om de 2 dagen leeg te moeten maken. En alles netjes in kartonnen dozen te moeten verpakken tot de vuilkar die, om de 2 weken, eens komt ophalen. Ik woon op het derde en begin maar eens te sleuren met dozen volgeladen met papier. Ik heb m'n adem nodig om een sigaretje te roken en niet om die draaitrap 20 keer op en af te lopen. Langs de andere kant, schijnt het goed te zijn voor de conditie. Als men adem genoeg heeft hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage