GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 14 oktober 2008

Een goeie raad van .......

Mensen vragen me soms raad in allerlei kwesties. Ik probeer hen zo goed mogelijk te helpen, waarbij het internet mij goede diensten bewijst. Voor ieder serieus probleem bestaat er wel ergens op het internet een website. Ge kunt het zo gek niet bedenken of ge vindt het wel op 't internet.
Maar ge kunt raad geven zoveel als ge wilt, als ze die raad naast zich neerleggen staat ge nog even ver.
En van zo'n mensen krijg ik het op m'n zenuwen. Mensen die ge constant probeert te overtuigen en die dan nog met hun ogen open in de val stappen, die een ander uitgezet heeft.
Is het dan m'n recht niet om m'n energie en tijd in iets anders te steken ? Bijvoorbeeld tegen m'n planten praten ? Of tegen de muren ? 't Kost me evenveel tijd en energie en die luisteren ook niet. Sommigen vragen raad en doen dan juist het tegenovergestelde. Ik heb de wijsheid niet in pacht en soms zijn m'n oplossingen simpel. Maar ik heb er wel over nagedacht en de nodige opzoekingen gedaan.
Ik heb al meer dan eens gezegd dat ik geen therapeut ben, maar schijnbaar ben ik voor een deel van m'n lezerspubliek de laatste strohalm, waaraan ze zich vastklampen. Die eer is te groot voor mij. Ik ben maar een simpel schrijverke van 't zevende knoopsgat. Niet meer en niet minder. Daarmee wil ik niet zeggen, dat ge mij geen raad meer moogt vragen. Maar heb een beetje geduld, ik kan niet zomaar voor elk probleem een oplossing bedenken hé ? En probeer de raad die ge krijgt ook in praktijk om te zetten.......
Met een beetje goeie wil en een beetje luisteren komt ge al een heel stuk dichter bij de oplossing. Een nachtje erover slapen kan ook helpen. Wat ge vandaag zwart ziet, kan morgen wit zijn hé ?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage