GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 22 augustus 2008

De man op de heuvel



Er was eens een man die boven op een hoge heuvel stond. Drie reizigers die in de verte voorbij kwamen, merkten hem op en begonnen over hem te argumenteren.
De ene zei: “Hij is vast zijn hond kwijtgeraakt.” Een ander zei: “Nee, hij zoekt waarschijnlijk zijn vriend.” De derde zei: “Ik denk dat hij alleen daarboven is om van de frisse lucht te genieten.”
De drie reizigers konden het niet eens worden en het argumenteren ging door tot het moment dat ze de top van de heuvel hadden bereikt.
Toen vroeg de ene: “Meneer kan ik u misschien helpen, bent u uw hond kwijtgeraakt?”
“Nee dank u, ik ben mijn hond niet kwijt.”
De ander vroeg: “Bent u dan soms uw vriend aan het zoeken?”
“Nee meneer, ik ben ook mijn vriend niet aan het zoeken.”
Tenslotte vroeg de derde reiziger: “Bent u hier om van de frisse lucht te genieten?”
“Nee, meneer.”
“Maar…, wat doet u hier dan, ” vroegen de drie reizigers bijna tegelijk.
De man op de heuvel antwoordde: “Ik sta hier gewoon.”

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage