GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 31 mei 2008

Routingperikelen.........

Ze leren het nooit. Afspraken die gemaakt zijn, worden zonder veel blablabla onder tafel geveegd. Ge vraagt je soms af wie voor wat verantwoordelijk is. Neem nu de routing, waar ik bijna twee jaar mee samenwerk. Eerst met R., dan de opvolger D. en nu N. Onder het bewind van R. liep het min of meer op wieltjes, wat me normaal lijkt aangezien het de Routing is en die wagens zonder wielen gene meter vooruitkomen hé? Maar bij R. wist men duidelijk wie er verantwoordelijk was. Geen inmenging, hoogstens een vraag of ze rekening kon houden met een eventuele wijziging in de planning. Bij D. lag het enigszins anders. Die jongen was te braaf, had geen inzicht in de problematiek van een degelijke planning, kon de stress niet aan en was derhalve totaal ongeschikt om de routing te leiden. N. kwam in de plaats, ik zag dat ze leergierig was en zich wou bewijzen. Zoals alle mensen die wat klein uitgevallen zijn. Ik ben ook zo'n type, we zetten wel een grote mond op, maar meestal kunnen we het nog ook. Daarentegen zijn er die lawaai maken om te verbergen dat ze incompetent zijn. Luister naar m'n woorden, maar zie niet naar m'n daden hé?
N. is verantwoordelijk voor de routing, punt komma andere lijn. Da's niet zo moeilijk te begrijpen, me dunkt. Ik respecteer N. om wat ze doet, ik zou zo veel geduld niet hebben. M'n carrière zou, negen kansen op tien, van korte duur zijn. Als men stokken in m'n wielen steekt, wat bijna dagelijks is bij N., dan bestaat de kans dat ik al die betweters gewoon aan de deur schop. Wat dan weeral niet mag, want ge moogt niet handtastelijk worden, laat staan iemand een schop onder z'n achterste geven.
Op al die maanden dat ik samenwerk met N., heb ik haar zien veranderen van een meegaande persoon tot iemand die haar kas opvreet, omdat ze telkenmale genegeerd wordt. Moesten er meerdere N.'kes rondlopen, dan was het een plezier om samen te werken. De mond vol hebben over een nieuwe start is één, maar het in praktijk brengen is een ander paar mouwen. Wat baten kaars en bril, als de uil niet ziene wil ?
Regioverantwoordelijke zijn, is misschien een nobele taak, misschien een moeilijk taak. Maar regioverantwoordelijke zijn, wil niet zeggen dat ge provinciegouverneur zijt en te pas of te onpas een hele routing in de war kunt sturen. Schoenmaker blijft bij uw leest, zou ik zo zeggen. Kan men mij verklaren waarom het telkens met dezelfde persoon is, waar men last van heeft? Is dit pure koejonatie of schuilt er meer achter ? Is er ergens een verborgen agenda ? Na al wat ik hier meegemaakt heb, denk ik er zo het mijne van hé?
N., veel vrienden zult ge niet hebben, ge kunt ook maar roeien met de riemen die ge hebt of krijgt. En als men je riemen afneemt, dan dobbert je bootje maar wat in 't rond hé? Maar je moet maar bedenken, dat er nog weinig reclamaties zijn, wat bewijst dat je je werk degelijk en goed doet. En blijven lachen, 't is 't einde van de wereld niet hé? En weet dat er ergens een plaats is, waar men je wel respecteert om hetgene wat je bent, om hetgene waar je voor staat.......In 't slechtste geval kun je nog altijd te rade gaan bij GoNo, wat ik persoonlijk niet zou aanraden, want dan zijt ge nog verder van huis. Als ik diene GoNo ooit tegenkom, zal het z'n beste dag niet zijn. Die verdient nu eens een schop onder z'n dikke kont, diene betweter, diene mislukte schrijver annex dichter. Maar 'k moet oppassen met wat ik zeg of hij schrijft er weer een verhaaltje over, die zelfs z'n kat nog niet wil lezen.........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage