GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 29 mei 2008

Marie & Kamiel 3

“ Kamiel, we zouden dringend eens wat gewijde kaarsen moeten halen......”
“ Allé, Marie, waar zijn al die kaarsen van Lourdes, Scherpenheuvel en Oostakker gebleven?”
“ Kamiel, denkt ge dat ik die opgegeten heb, soms?”
“ Ik zie er u wel toe in staat, Marie, ge zijt bijna heiliger dan de paus hé?”
“ Wat zegt ge ?”
“ Dat we er moeten halen met de beeltenis van de paus op.......”
“ Zeg Kamiel, ik heb gehoord dat er ergens een kluizenaar in Schilde woont en die maakt kaarsen in alle soorten en kleuren. En 't is dan nog een pater op de koop toe.....”
“ Zeg dat het niet waar is......”
“ Jawel en als ge 10 kilo kaarsen koopt, krijgt ge er nog de zegen en een rozenkranske boven op....”
“ Zeg Marie, wat zouden wij met 10 kilo kaarsen moeten doen ?”
“ Een kapelleke ter ere van m'n naamgenote maken, dan kunnen we alle dagen kaarskes branden.....”
“ Marie, ik zal ter ere van u alle dagen m'n grote lichten van mijne auto aansteken, is dat ook goed?”
“ Kamiel, gij zijt toch ne hartvreter en een dikke egoist, ge moet diene pater ook iets gunnen hé?”
“ Marie, als ik alle paters moet onderhouden, kan ik beter zelf pater worden, wat me op 't eerste zicht wel iets lijkt.....”
“ Maar als we een kapelleke bouwen en we zeggen dat de Moeder Gods verschenen is, dan komen ze van heinde en ver hier bidden. Dan kan diene pater z'n bougiekes hier verkopen, wij vragen een klein procentje voor de gemaakte kosten, verstaat ge dat nu niet of wilt ge me niet verstaan?”
“ Marie, ik ga u binnen steken in 't klooster, ik denk dat er ergens een kaars loszit bij u.......?”
“ Kamiel, 'k heb zo den indruk dat ge van mij af wilt zijn hé?”
“ 't Is maar een gedacht, 't is maar een gedacht, Marieke......”
“ Rijden we nu naar Schilde of niet ?”
“ “t Zal voor vandaag niet zijn, Marie, want ik denk er juist aan dat ik nog nieuwe bougies moet steken.......”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage