GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 29 mei 2008

Kaars- recht..........




Ik brand een kaars
voor hen die willen zien
voor hen die zonder schromen
nog geloven in hun dromen

ik brand een kaars
voor hen die moeten lijden
voor hen die zonder verpinken
m'n bloed wel kunnen drinken

ik brand een kaars
voor hen die moeten zwijgen
voor hen die anderen de das omdoen
't getuigt van weinig fatsoen

ik brand een kaars
voor allen die zich hoger wanen
voor al die supermalcontenten
die naastenliefde uitrekenen in centen

ik hoef geen kaars
ik heb genoeg aan één theelichtje
één theelichtje mij met liefde geschonken
zegt me meer dan duizend kaarsen aanééngeklonken.......


Opgedragen aan Pater Erik
van de Firma “ Kaars & Vet “

©GoNo

2 reacties:

Blogger fan zei...

hoi noel,
Ge hebt dat weer goed geschreven, blijf aub vooral doorgaan met uw ongezouten mening te schrijven dat doe ne mens deugd dat er nog mensen zijn die met hun twee voeten in het leven staan en der geen doekskes omwinden! Ben ik blij dat ik niet meer op wmh moet zijn dat is daar ook nogal ne boel geworden, en ze voelen zich er waarschijnlijk nog belangrijk bij. Spijtig genoeg maken ze het leven van anderen nog zuur! Maar zoals we hadden gezegd blijven we lachen hé!
Ja da geval in die rolstoel!

31 mei 2008 om 17:27  
Blogger GoNo zei...

Lieve fan,

Bedankt voor je reactie.
Neem eens contact op met mij via m'n emailadres
noel.gouwy@telenet.be
Misschien wil je ook wel eens iets publiceren op m'n weblog ?

Gtoetjes
GoNo

1 juni 2008 om 05:10  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage