GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 25 mei 2008

Marie & Kamiel........

“ Kamiel, hebt ge de hond al eten gegeven ?”
“ Ja, Marie, de hond heeft z'n eten al gehad.”
“ Kamiel, hebt ge de kat al eten gegeven ?”
“ Ja, Marie, de kat ook .”
“ Kamiel, en Coco ?”
“ Marie, de hond, de kat, Coco en de vissen hebben allemaal eten gehad.”
“ Zeg Kamiel, 'k mag het toch vragen hé?”
“ Natuurlijk, Marie, natuurlijk.” Ouwe zaag”, binnensmonds mompelend
“ Kamiel, zijt ge bijna klaar, want we moeten vertrekken, subiet ?”
“ Marie, ik moet nog juist de konijnen, de kippen en m'n duiven voederen.”
“ 't Zijn altijd dezelfden waar ne mens moet op wachten !”
“ Zeg, Marie, steekt dan een handje toe hé?”
“ Dat gaat niet Kamiel, ik zit onder de droogkap.....”
“ Zeg, Kamiel, kunt ge me geen koffietje brengen, 'k stik van de dorst.”
“ Pak het zelf, Marie !”
“ Wat zegt ge ?”
“ Dat het gaat regenen, maar ik zal eerst uwen koffie brengen.”
“ Zeg Kamiel, zie dat alles goed op slot zit en de ramen ook dicht zijn......”
“ Doe dat zelf, Marie, 'k ben uwen knecht niet hé ?”
“ Wat zegt ge ?”
“ 'k Zal alles potdicht doen, want met die inbrekers tegenwoordig.....”
“ Ja, Kamiel, 't is wat zeggen, ne mens is niet meer gerust hé ?”
“ Nee, Marie, spijtig dat ze u niet meepakken.....”
“ Ja, spijtig dat ze alles meepakken, ne mens werkt heel z'n leven en die dieven pakken alles mee.....”
“ Verdomme, moet ik met zo een zaag m'n oude dag doorbrengen ?”
“ Ja, Kamiel, die vraag stel ik me ook ?”
“ Welke vraag, Marie ?”
“ Awel, van die zaag van onze oude buurman, als ne mens oud wordt begint hij te zagen hé ?”
“ Ze wordt met de dag dover, 't kan nog plezant worden.....”
“ Zeg Kamiel, waar blijft mijne koffie ?”
“ Hoedat, 'k heb hem juist gebracht.....”
“ Da's gene koffie, da's een kommeke teer, ge kunt er uwen lepel rechtop inzetten....”
“ Maak hem in 't vervolg zelf hé Marie, als ge het allemaal beter kunt !”
“ Moet ik hier altijd alles zelf doen ?”
“ Zeg Kamiel, 'k ben klaar, we zijn er mee weg en gedraag u een beetje bij den boerinnenbond hé ? Doe maar alsof ge dooft zijt, beter nog doofstom. Dan kunt ge niks misdoen. Laat mij maar het woord doen, want hier heb ik toch niets te zeggen........”
“ Ja, Marie, 'k zal doofstom en zelfs blind zijn en 't is waar ........hier hebt ge nikske te zeggen hé?”
“ Staat diene auto nu nog niet voor de deur ?”
“ Nee Marie, 'k vind de sleutels niet......”
“ Hoe, ge vindt de sleutels niet ? Ze lagen toch in 't mandje ? Ge hebt gisteren toch alles gekuist, dan moeten ze er toch nog liggen ?”
“ Marie, ik zeg u dat ze er niet liggen, straffer nog, de auto staat er ook niet meer......”
“ Maar allé Kamiel, zeg dat het niet waar is ?”
“ Marie, 't is niet waar, de auto staat voor de deur en de sleutels heb ik in m'n handen.....”
“ Zeg Kamiel, flauwe plezante, daar kan ik nu eens niet mee lachen, 'k kreeg bijna een beroerte.....”
“ Ja, 't was ook de bedoeling.....”
“ Wat zegt ge ?”
“ Dat het precies gaat regenen Marie, en ge een kappeke op uw haar moet zetten.....”
“ Ja, Kamiel, die bomen moeten dringend gekapt worden, maar 'k denk dat het gaat regenen, zou ik niet beter een kappeke op m'n haar zetten ?”

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage