GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 27 april 2008

Scheurtjes.......

Scheurtjes…….

Er beginnen scheurtjes te komen in sommigen hun façade. Ze voelen zich gekrenkt in hun egootjes. Hun o zo mooie voorgevel wordt met één klap naar het containerpark verwezen. Waarom ik dit schrijf ? Wel, heel simpel, omdat ene J.D. nu pas tot de conclussie komt, dat ik de gewichten die ik inbreng, samenvoeg.
Ik doe dit al sedert november 2007 en nu pas ziet dit heerschap het. Van opmerkingsgave gesproken. Het zegt ook veel over z’n betrokkenheid bij het uitvoeren van z’n job hé?
En dan komt zo’n fijn heertje mij de les spellen, met de nodige arrogantie van eens laten zien wie de baas is. Hij moest al langer weten dat ik mij niet zo gemakkelijk laat overdonderen, laat staan dat ik ga luisteren naar de eerste de beste jan-m’n-kloten, die denkt dat hij het voor het zeggen heeft.
Ter verduidelijking wil ik zeggen, dat het aantal kg per maand in die KD-bakken telt. Dit voor de statistieken. De betaling gebeurt per rit en heeft dus geen invloed op de hoeveelheid die men ophaalt. Maar om dit te begrijpen, moet ge gestudeerd hebben , natuurlijk. Of niet?
Ons dwergpapegaaitje gaat nu naar de directie stappen om mij alsnog te dwingen terug over te stappen naar het oude systeem. Er zal veel volk komen zien, ik werk snel en efficiënt en da’s de doelstelling van WMH. Willen ze het terug veranderen, zullen ze iemand anders m’n job moeten geven. Misschien kan het op z’n pik getrapte heertje eens een weekje m’n plaats innemen, kwestie van wat voeling te krijgen met de werkeljkheid. Gegarandeerd dat hij er na één dag de brui aan geeft, als hij al niet op de psychiatrische afdeling van het gebouw dat naast WMH ligt, terecht komt.
Degenen die men vroeger nooit hoorden, maken nu het meeste lawaai. Om maar te zwijgen van een paar nieuwkomers, die denken dat ze het warm water uitgevonden hebben. Sjonge, gaat daar mee naar de oorlog. Maar niet getreurd, er komen betere tijden…….
Windmolens draaien alleen als er wind is, valt de wind weg, staan ze stil hé? Veel geblaat en weinig wol, zei de boer en hij schoor z’n varken.
En zo verdoe ik m’n kostbare tijd met achterhoedegevechten, maar ze doen maar. M’n leven stopt niet bij WMH, hoe graag ik hier ook mag werken. Hun leven is al zo goed als voorbij, ’t mijne moet nog beginnen. Maar zolang ik daar op die stoel zit, zal ik doen wat ik het beste acht tot het tegendeel bewezen is. Ik ben de enige waarschijnlijk, die op ’t einde van de week kan zeggen, dat al m’n werk gedaan is. En die ’s maandags met een propere lei het werk terug kan aanvatten. En dat is het enige dat telt, volgens mij. Al de rest is muggenzifterij van naast-hun-schoenen lopende heertjes, hielenlikkende individuen die heiliger willen zijn dan de paus.
‘k Ben benieuwd of ik op het matje geroepen zal worden, ‘k ben van plan m’n matje zelf mee te brengen, kan ik richting Mekka bidden hé? We zien wel, ’t wordt nog boeiend die laatste vier maanden.
Moge de Here hen vergeven, want ze weten niet wat ze doen………en ze zullen het waarschijnlijk nooit weten hé?

©GoNo

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Beste Gono,
Weer eens naar je blog gesurft en genoten!
Roze

3 mei 2008 om 16:34  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage