GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 8 februari 2008

Echte vriendschap.........

Echte vriendschap.........


M’n lijf doet overal pijn
m’n armen wegen als lood
de koffie smaakt naar azijn
‘k lig hier voor bijna dood

maar ‘k mag niet klagen
er zeker niet over zagen
m’n enige gezelschap, m’n kat
echte vriendschap van gehad

ze troost me in deze dagen
wijst me op haar bestaan
haar ogen die zich afvragen
is die griep nog niet gedaan?

ze vraagt me om haar eten
’t baasje is ’t blijkbaar vergeten
ze bekijkt me alsof ze wil zeggen:
“je hoeft het me niet uit te leggen !”

da’s ’t verschil tussen dier en mens
die hebben maar één oprechte wens
die sluiten vriendschap voor ’t leven
ook al duurt hun tijd maar heel even.......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage