GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 5 februari 2008

Wat een schrijver lijden kan......

Wat een schrijver lijden kan......


‘k Heb het zitten, ’t moest er van komen. Negendertig graden koorts, m’n handen bibberen, zoals alleen de handen van onze majesteit bibberden bij z’n eedaflegging.
Keel doet pijn, zelfs m’n eeuwig sigaretje smaakt naar shit. M’n hoofd is als een jukebox, maar dan eentje waar constant van dat gebonkmuziek afgespeeld wordt.
‘k Heb het beurtelings warm en koud. ’t Verwondert me, dat ik nog iets kan schrijven, dat een beetje samenhangend is. Voor dezelfde prijs staat er hier een brabbeltaaltje neergepend hé?
Alle jaren, neem ik vanaf oktober vitamines, nog geleerd van die befaamde dr. Lecompte. En het hielp, echt waar. Maar ik vermoed met ouder te worden, dat m’n weerstand er op achteruit gaat. En nu zit ik met de gebakken peren, die mij op dit moment weinig zouden smaken. Om maar te zeggen, dat ik deze winter geen vitamientjes genomen heb en het resultaat mag er wezen hé?
‘k Heb m’n goddelijk bovenlijf ingesmeerd met Vicks, veel Vicks, zodanig veel dat m’n ogen tranen. En m’n kat denkt dat ik een pandabeertje ben. Straks ga ik, zoals in de goeie ouwe tijd, boven kokend water hangen met Vicks erin. Remedie om alles uit m’n longen te krijgen wat er niet thuis hoort.
Maar ik moet eerst naar de dokter, om officieel vast te laten stellen, in welke staat of graad van ontbinding ik ben........Tien minuten binnen en 22 € lichter, ge zoudt voor minder ziek worden hé?
Op het werk zullen ze het zonder mij moeten doen, als dat maar goed afloopt, ik de steunpilaar van WMH. En iemand zal m’n werk moeten overnemen, waaruit zal blijken dat ik totaal misbaar ben. Of m’n werk blijft gewoon liggen, ik opteer voor de tweede mogelijkheid. En als ik genezen (?) zal zijn, zal ik alles in sneltempo wegwerken met het gevolg dat ik mij niet goed in m’n vel zal voelen ..........
En toch blijf ik lachen, zij het een beetje zuur. Er zijn ergere dingen in ’t leven, dan een beetje griep hé? Als ik moest kunnen kiezen tussen griep en m’n belastingen betalen, dan wist ik het wel. Maar in beide gevallen heb ik geen keuze hé? Nu ik er zo over nadenk, kan ik misschien beter gaan werken. Die dokters verdienen al geld genoeg aan die griepepidemie. Buiten al die chemische rommel die we in de vorm van pillekes moeten slikken, om er toch maar een beetje bovenop te geraken.
Ik ga zoveel mogelijk fruit eten, van dat lekkere bespoten fruit. Kwestie van m’n weerstand te vergroten en alsnog gezond dood te gaan. En moest ik die griepaanval toch niet overleven, gedenk mij dan in uw gebeden. Het kerkhof ligt vol van de onmisbaren, dus ‘k zal er op m’n plaats liggen hé? Grapje hé?
Mijne koortsmeter geeft 38,4 aan, ge ziet de beste remedie is schrijven, als ik het nog een kwartiertje volhoud, ben ik genezen en heeft die klerelijer van een dokter weer niks aan mij verdiend. En nu ga ik een sigaretje roken, keelpijn of niet........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage