GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 3 februari 2008

Er valt iets uit de lucht……

Er valt iets uit de lucht……

Dingdong,dingdong doet m’n bel
‘k spring bijna uit m’n goddelijk vel
wie stoort me nu weer bij het eten
zondag, rustdag, zijn ze het vergeten?

hebben ze dan geen enkel respect
ik denk: laat ze maar bellen, verrekt
‘k heb maar voor één persoon gedekt
ik open m’n raam, dedjuu dat trekt !

’t is van de Chiro, roepen ze nu allemaal
oorverdovend, met geweldig veel kabaal
of ik marsepein wil kopen, aub, ……meneer
’t is voor een goed doel zeggen ze deze keer!

die goede doelen komen me de strot uit
voor doelen moet ge bij de voetbal wezen
die strandjanetten trekken op geen fluit
en kunnen amper hun eigen naam lezen ?

nee, ik lust geen marsepeinen brol
een Kriekske met schuimende col
ware beter geweest, zeg ik hen spontaan
vensterke dicht en gewoon laten staan…..

dingdong, dingdong doet m’n bel
en ik spring verdomme, uit m’n vel
‘k gooi met ’t eerste ’t beste dat ik had
verdorie, daar ging m’n teerbeminde kat !

Poesje, poesje, poesje poesje, poes
roep ik naar m’n lieve beminde kat
ze ziet er uit als gezeefde appelmoes
is van ’t vallen een klein beetje plat……

ze bekijkt me met een scheef oog
dat buitenvliegen zit haar ….hoog
‘k zeg wel duizend keer “i’m sorry”
’t was bedoeld voor dat schorremorrie……

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage