GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 6 februari 2008

Waag uw kans en verlies.........

Tweede dag.

Om 14:00 plaatselijke tijd, hier in Hoboken, doet mijne witjas consultatie. M’n toestand is er niet op verbeterd. Zij het dat ik al minder last heb van m’n darmen.
Ik heb gisteren voor één keer vroeg proberen te slapen. Resultaat, ‘k was wakker om 01:00 en kon niet meer in slaap geraken. Dan maar tv opgezet, koffietje gemaakt en sigaretje opgestoken. Ingedommeld voor tv met hun onnozele belspelletjes, waar ze die uitgehaald hebben, mag Joost weten, maar als die nog veel op m’n beeldscherm verschijnen, maak ik een aquarium van mijne tv! ‘k Heb verschillende keren gezapt en telkens kwam ik de grootste debielen tegen, die ik ooit gezien heb. Die zo dicht tegen de camera komen, dat ik van ’t verschieten m’n vingers verbrandde aan m’n saffie.
De kerel waar ik ’t langst naar gezien heb, zei me dat hij nu weg was. Dat zei hij al een kwartier. Ik moest de neiging onderdrukken om hem niet daar persoonlijk weg te halen en linea recta naar een psychiatrische instelling te brengen. Er is schijnbaar veel geld meegemoeid, dat ze zo’n kwieten op tv loslaten. Ik vermoed dat er mensen zijn die gans hun inkomen vergokken met dat gedoe.
“ Hallo, zegt u het maar?”
“ Euh, Lada ?”
“ Lada staat niet op m’n bord, direct inhaken, mevrouwtje, want we willen zoveel mogelijk mensen gelukkig maken hé?”
“ Zegt u het maar, Jeanine?”
Jeanine is vaste klant en heeft een apart budget om haar eenzaamheid te verdrijven.
“ Lotus, ik denk dat het Lotus is?”
“ Is Lotus geen bloem, Jeanine?”
“ Ja, maar ook een auto hé?”
“ Lotus staat niet op m’n bord, volgende keer beter, maar denk aan uw budget hé?”
Ik begin me af te vragen wat er dan wel op z’n bord mag staan en voor ik het weet zit ik mee te denken welke wagens er bestaan beginnend met de letter “L”.
“ Hallo, met wie spreek ik ?”
“ Met Karel, den bakker.”
Is den bakker nu z’n naam of z’n beroep, ‘k zal ’t nooit te weten komen hé?
“ Zeg het maar Karel, zeg het maar?”
“ Lancia, ‘k ben er zeker van.......”
Sirenes beginnen te loeien, belletjes beginnen te bellen ( daar dienen ze ook voor) en een dolgelukkige debiele presentator doet het bijna in z’n broek van contentement.
Ik denk, die heeft hier de hoofdprijs afgeschoten, de jackpot van 3000 €. Niets is minder waar.
“ Karel , ge moogt drie vakjes zeggen, de nummerkes hé en als ge ze alledrie juist hebt, dan is de jackpot voor jou.......”
Onbegonnen werk, denk ik, want er staan er twintig op. Maar onze vriend Karel gelooft er in en waagt z’n kans.
“ 13, 21 en 7”.
“ 13 ? eens kijken, proficiat Karel, ge hebt 50 € gewonnen, da’s al iets hé? ’t Volgende vakje, 21, bingo Karel, weer 25 € gewonnen en nu ’t laatste vakje nummerke 7? 50 €, man, man, en wat gaat ge doen met die 125 €?”
Ik zou gezegd hebben :” Bokshandschoenen kopen om op uw debiele tronie te komen slaan !” De jackpot van 3 000 € zal voor een andere keer zijn, Kareltje........

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage