GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

dinsdag 5 februari 2008

Dokters, een ras apart.......

“ Dag meneer, kan ik u helpen?”
“ ’t Zou kunnen, u bent toch dokter, neem ik aan?”
“ En wat zijn de klachten ?”
“ Overgeven, misselijkheid, beurtelings warm en koud, hoofdpijn en draaierig, gebrek aan slaap en krampen in m’n buik, maar niet noodzakelijk in die volgorde hé?”
“ Ja, ik zie het , ge ziet er maar slapkes uit......”
“ Dokter, ik voel me als een schotelvod, een uitgewrongen dweil,zelfs m’n sigaretje smaakt me niet.”
“ Doe uw trui en uw t-shirtje maar eens uit en ga dan maar op de bank liggen.”
Zo gezegd, zo gedaan. GoNo, in halve glorie, ligt op de bank en wacht af wat er gaat gebeuren.
“ Kijk, als ik hier duw, hebt ge dan pijn?”
“ Nee, daar heb ik geen pijn.”
“ En als ik hier duw.......?” Eventjes zie ik een sadistisch lachje om z’n mond, maar ’t kan ingebeeld zijn hé?
“ Miljaarde, als ge dat nog één keer doet, kunt ge fluiten achter uw centen.”
“ Ga eens rechtzitten en doe niet zo kleinzerig , van pijn wordt ge een vent!”
“ ‘k Wil travestiet worden, dokter........”
“ ‘k Hoor het al, uw slijmen zitten vast, vandaar dat piepend geluid, maar ge zijt nog te redden. Rookt ge nog veel?”
“ Eéntje met een keer hé, drie of vier sigaretten tegelijk zou geen zicht zijn.”
“ Ge moet wat minder roken, anders haalt ge uw zestig niet hé?”
“ Wie zegt dat ik zestig wil worden? Misschien wil ik wel stoppen op negenenvijftig?
Maar bedankt voor de goeie raad, dokter, misschien volg ik ze wel op. In m’n binnenste denk ik : de pot op!
“ ‘k Zal u antibiotica en een straffe hoestsiroop voorschrijven, antibiotica volledig innemen, want anders geen effect. En ‘t kan zijn dat ge van die hoestsiroop een beetje diaree krijgt, maar dat gaat over binnen een paar dagen.”
“ Mag ik buiten komen, dokter?”
“ ’t Beste is van binnen te blijven, maar als ’t niet anders kan.....”

Verdomme, hij heeft me goed liggen gehad, m’n slijmen komen inderdaad goed los. Spijtig dat m’n darmen het spel meespelen. ‘k Heb al drie keukenrollen opgebruikt alleen al voor m’n slijmen, en twee wc-rollen voor m’n gachte darmen. En als ik iets eet, krijg ik krampen. Zoveel mogelijk drinken, heeft ‘em gezegd, resultaat constant op de wc. Is ’t niet voor ’t ene, dan is ’t voor ’t ander.
‘k Voel mottig, heb nog meer koppijn en alles draait, zoals op de paardenmolen. En tot overmaat van ramp, ben ik m’n ziekenbriefjes kwijt. Ik hoop dat ik ze laten liggen heb, bij m’n vriend den doktoor. Anders wordt het een dure grap en van dure grappen word ik ziek, zo ziek hé?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage