GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 7 februari 2008

Genezen is.......

Genezen is altijd een stukske sterven......


M’n darmen zijn eindelijk gestopt met mij het leven lastig te maken. Maar de griep houdt mij in een ijzeren greep. Ik ben versuft door de pillen en de siroop. M’n neus begint meer en meer op een maanlandschap, toch van binnen. Ik denk dat ik stillekes aan ’t veranderen ben in een aliën, wat mij geenszins verwondert.
M’n menu voor vandaag was kiwi gold, een mandarineke en filet américain met een lepelke. Ik drink mij te barsten, heb een verschrikkelijke dorst en wat er van boven ingaat, komt er vanonderen terug uit. Met momenten weet ik niet meer of ik nog leef of al op de eeuwige jachtvelden vertoef. Maar de realiteit is wel iets anders.
Ik mag niet buiten komen, wat van mij een gevangene maakt in m’n eigen kot. Ik heb huisarrest, zonder de minste misdaad begaan te hebben. Dat maakt mij totaal afhankelijk van de goodwill van m’n kinderen, om eventueel boodschappen te doen, zodat ik niet verhonger hé?
Maar allé, het werk leeft met mij mee en da’s ook een opsteker. Zoveel naastenliefde, ’t bestaat nog. Nieke heeft de kiwi’s gebracht die Stephanie gekocht heeft, zodat ik extra vitamines binnenkrijg. Wat m’n genezing zal bespoedigen, als m’n darmen het niet terug begeven. En zo ziet ge, beste lezer, dat ik weliswaar totaal murw geslagen door de griep, toch nog de moeite doe, om u op de hoogte te houden van m’n trage genezings-
proces.
Ik zit drie dagen al binnen en ’t begint zwaar door te wegen. M’n kat is m’n gezaag zo beu als koude pap, ze is niet gewoon mij zolang na elkaar te zien. Daarvoor had ze het kot voor haar alleen en kon ze haar ingeboren kattenkwaad botvieren. Nu krijgt ze telkens onder haar poten en kussenvoetjes, als ze ook maar éne van haar vier poten verzet. Maar als ik genezen ben , zal ik het goedmaken en krijgt ze verse, gestoofde nierkes met stukskes lever.
En als ze niet content is, vreet ik het zelf wel op, want ik sterf van de honger en de dorst. En nu ga ik boven mijne pot Vicks hangen om m’n luchtwegen vrij te maken, wat mij weeral een stevige hoofdpijn zal opleveren. Genezen is altijd een stukske sterven hé?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage