GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 31 januari 2008

Laat het vooruit gaan hé?

Laat het vooruit gaan hé?


Als actieve vijftig-plusser
ben ik ontzettend bijdehand
als ik een nagel klop in de muur
sla ik meestal op m’n hand

moet ik schilderen of iets behangen
schuift m’n ladder langzaam weg
‘k blijf dan aan de deur maar hangen
plezant is anders, ’t is weer brute pech

bij ’t kuisen van m’n vensters
valt mijne emmer naar beneden
hij slaat vonken, veel gensters
de facteur is geenzins tevreden

verdomme, roept hij naar mij
kunde niet zien da’k m’n brieven zoek
ik antwoord fijntjes en heel blij
“’t is beter dan een hond aan uw broek!”

actief zijn in ’t leven, dat is een must
gun uw lijf en leden geen ogenblik rust
dat moet in deze opgejaagde maatschappij
ge krijgt er gratis een hartinfarctje bij…….

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage