GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 19 november 2007

Broebeldinges.........

Broebeldinges...........

“ Ge houdt het niet voor mogelijk, gisteren is mijn kelder ondergelopen”.
“ Hoe komt het?”
“ 'k Heb een nieuwe badkamer gekocht, zo ene die broebels maakt, allez, ge kent dat wel. Al die rijken hebben er zo ene en ons madam moest dat ook hebben. 't Schijnt dat het goed is voor de reumatiek”.
“ Aja, 'k heb dat eens gelezen in de Flair, ge weet wel, dat boekske met die bonnen in!”
“ Hoedat, krijgt ge dan korting op die badkamer?”
“ Nee, maar ge kunt korting krijgen als ge gaat logeren in een hotel, ge moet alleen de overnachting betalen en 't middagmaal”;
“ Da's geen korting hé, anders betaalt ge toch ook de overnachting?”
“ Wel, ons madam had zo'n chique badkamer gezien op den tv en nu moest ze er ook ene hebben. Dus ikke met haar naar een badkamerwinkel, 'k wou eerst naar de Gamma, maar dat was niet goed genoeg. En ge kent haar hé?
Toen ik de prijs hoorde, viel ik bijna achterover, zo duur....... Maar ons madam zou en wou een badkamer hebben, dus probeerde ik te pingelen met die verkoper. Na lang palaveren kreeg ik 30% af, maar dan moest ik ze wel zelf komen halen en zelf monteren. Volgens ons madam was dat geen probleem, want ik was een handige Harry, zei ze tegen die verkoper. M'n neus krulde en voor ik het doorhad, was die badkamer al verkocht. Met nog een handdoekenkastje, een blauwgestreept setje en 20 badhanddoeken. Een nieuwe wc-borstel en douchegordijn maakten onze profijtige deal volledig.
Dus ik huurde een camion om ons badkamer te halen. Wat vrij goed lukte. Maar nu komt het........ de badkuip ging langs geen kanten door m'n deur. Dus venster moeten uitbreken en met vereende krachten dat kuipke binnen geduwd. Kuipke staat binnen, no problem, maar 'k was vergeten de oude badkuip er uit te halen. Ik eerst de oude badkuip er uit en nieuwe leidingen gelegd. 't Moet zijn dat ik iets verkeerd aangeslo-
ten heb, want er kwam water uit m'n gasvuur. Op de achtergrond hoorde ik precies een watervalleke...... Ik hoorde m'n vrouw gillen dat de kelder al een halve meter onder water stond.”
“ En wat hebt ge dan gedaan?”
“ Ba, 'k heb kussens in die badkuip gedaan en nu slaap ik al 3 dagen met onze Blackie in die badkuip.......”
“ ' t Is te hopen dat de verzekering alles betaald, dan kan ik een loodgieter laten komen, anders slaap ik voor de rest van m'n leven in die badkuip hé?”
“ En uw madam ?”
“ Die pakt een bad bij ons dochter, die hebben zo'n broebeldinges, allez, ge weet wel, zo iets dat alle rijken hebben.......”.

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage