GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 17 november 2007

Vrede voor iedereen?

Vrede voor iedereen?


Binnenkort gaan we weer Kerstmis vieren.
rijkgevulde tafels en kerstbomen versieren
zingen over vrede op deze wondermooie planeet
terwijl men niet eens de naam van de buurman weet

we gaan elkaar verwennen, cadeautjes geven
goeie voornemens maken, een nieuw leven
we begraven eventjes de strijdbijl, toch voor één dag
omdat Jezus aan de basis van 't christendom lag

we eten en schranzen ons dik buikje rond
we proberen te praten met volgepropte mond
we zingen over de herdertjes bij nacht
en van 't Kindje dat op ons heeft gewacht.......

om middernacht als de klokken luiden
ter ere van de geboorte van de Heiland
begeven we ons in diepe stilte naar buiten
verkleumd, ...arm in arm, hand in hand

ergens op de wereld, is er helemaal geen feest
worden mensen vermoord, afgeslacht als een beest
worden hun stemmen in bloed gesmoord
hun gebeden tot God niet meer aanhoort......

Ik vier geen Kerstfeest, zolang er geen vrede is
ik kan me niet volproppen, bij al dat gruwelijk oorlogsgeweld
vrede, maar dan echt voor iedereen, is wat ik mis
ik doe niet mee aan één dag vrede, 't ruikt ietske teveel naar geld!

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage