GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 17 november 2007

Bij den doktoor........

“Ach, zwijg stil, 'k heb weer geen oog dicht gedaan vannacht”.
“ Hoe komt het ?”
“ Migraine, m'n kind, om tegen de muren op te lopen.....”
“ En hebt ge pillekes tegen de koppijn ?”
“ Jawel, maar veel helpt dat niet, mijne man zegt dat het komt omdat ik teveel zaag, en dat God mij straft!”
“ Ja, uwen vent heeft gemakkelijk klappen hé?”
“ Kan 't geloven, maar als hij koppijn heeft omdat hij weer eens zat was, dan moet hij bemoederd worden lijk een klein kind”.
“ Ja, venten zijn toch kleine kinderen hé?”
“ 'k Heb ook nog last van mijne rug en die bronchite gaat maar niet weg”.
“ Allé, zijt ge daar nu nog niet vanaf?”
“ Ba nee, pas op, die siroop werkt wel hé, maar als ik een soeplepel ingenomen heb, wordt ik slaperig en nadien barst ik van de migraine......”
“ Ja, oud worden is niet bepaald een zegen als men vanalles mankeert”.
“ Tegen wie zegt ge het, 'k ga subiet aan den doktoor wat slaappillen vragen, want 't is niet te doen. En als ik slaap laat mijne vent mij misschien gerust. Niet dat er nog veel gebeurt, maar met m'n zere rug en die stekende koppijn, ge begrijpt me wel zeker?”
“ Ja, mijne man-zaliger was ook zo, een brave vent en een harde werker. Maar als hij gezopen had, een beest in bed. Als ik daar nog aan terug denk, soms mis ik dat wel”.
“ De seks of hemzelf?”
“ Allebei hé?”

'k Ben opgestaan, 'k zal m'n slaapillekes wel op een andere keer komen halen. 'k Heb er geen behoefte aan om deelgenoot te worden in hun geheime liefdesleven of wat er van overblijft. En daarbij, die ene zag er voor een weduwe nogal patent en koket uit.
Maken dat ik de deur uit ben, voor er leven onder m'n afdakje is..........ge weet maar nooit hé?

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage