GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 15 november 2007

Eén bank vooruit........

Eén bank vooruit........



Ga eventjes naar de ziekenkas en de bank. Wat schijnbaar een gemakkelijke opdracht was, mondde uit in een reddeloos verloren rijden in een gehucht van enkele straten groot. Ik kan me , na al die jaren, met de beste wil van de wereld niet oriënteren.
De bank terug vinden viel nog mee, omdat ik voor de zekerheid de weg gevraagd heb aan een inboorling die ik tegen kwam op de hoek. En dat terwijl die bank enkele meters verder was. Maar ge weet maar nooit hé?
Bankje binnen en aanschuiven maar. 't Moet zijn dat de jeugd massaal beslist heeft om die middag hun zuurverdiende spaarcenten af te halen, want er kwam maar geen einde aan dat gemekker.
“ Ik zou graag 150 € van m'n rekening halen”.
“ Hebt ge uw kaart bij ?”
“ Nee, die zit nog in m'n andere broek”.
“ Tja, zonder kaart kan ik u geen geld geven”.
“ Hoedat, 't is toch mijn geld ?”
“ Ja, natuurlijk, maar ik moet toch een bewijsstuk hebben van wie ge zijt”
“ Hebt ge uwen pas bij?”
“ Nee, die zit ook nog in m'n andere broek!”
“ Ja, dan zult ge eerst naar uw andere broek moeten gaan en uwen pas of kaart gaan halen hé?”
“ Maar allé, ge kent me toch, we hebben samen op school en in dezelfde klas gezeten,en weet ge nog, toen we op schoolreis gingen.........”
“ Nee, ik weet het niet en wil het ook niet weten, ik weet alleen dat een zekere JeePee mij gedumpt heeft voor die lellebel van de kruidenier”.
“ Ja, 'k weet het, en daar heb ik nu spijt van zie.....”
“ 't Zal wel, wat ook spijtig is, dat ge niet aan uw eigen centen kunt hé?”

Ik bespaar u verdere details, maar na een dik kwartier bolde haar gewezen lief het af, op zoek naar z'n bankkaart, paske en andere broek. Liefde kan soms mooi zijn, maar een afgewezen lief die toevallig in de bank werkt, waar ge klant zijt..... Da's om vodden vragen hé?

Wordt vervolgd

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage