GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 11 november 2007

Blijven lachen hé?

Wat een bediende lijden kan........


"Hallo, u spreekt met WMH, kan ik u helpen?"
" Natuurlijk kunt ge me helpen, anders zou ik niet bellen!"
" En wat is het probleem, mevrouw?"
" Het probleem is dat ik nu al 2 weken vraag om die kledingbakken te komen ledigen en er nog steeds niemand geweest is....."
" Een momentje, mevrouw, 'k ga u doorverbinden met de verantwoordelijke."
" Ge kunt me misschien doorverbinden met de directeur of één van de grote bazen, want jullie luisteren toch niet als ik iets zeg!"
" Sorry, maar de grote baas is aan 't vergaderen en dat duurt gemiddeld een halve dag hé?"
" Jaja, en de verantwoordelijke die vergadert gans de week zeker?"
" Nee, mevrouw, maar die is momenteel niet op haar bureel, 'k zal uw naam en adres noteren en de klachten ook!"
" Ik heb juist gezegd wat m'n klachten zijn of hoort gij niet goed?"
" Zeker, mevrouw, m'n oren zijn in prima conditie na uw geroep in m'n oren."
" Roepen, ik........da's nu het toppunt, wat een arrogantie, zeg manneke, ge zijt weeral zo'n snotneus die pas van de schoolbanken komt zeker?"
" Nee, mevrouw, ik ben maar tot m'n veertiende naar school geweest en toen moest ik gaan werken......"
" Dan is 't niet moeilijk dat ge mij niet verstaat, kunde gij wel lezen en schrijven?"
" 'k Zal proberen, mevrouw, 'k zal proberen!"
" Zijt ge mij aan 't uitlachen of wat?"
" 'k Zou niet durven, mevrouw, hoe was de naam ook al weer ?"
" Germaine, de kuisvrouw van 't Heilig Hart en ge kunt zelf diene rommel opkuisen, want ik ben het beu om een andermans werk te doen...."
" Mevrouw Germaine van 't Heilig Hart, mag ik ook het adres aub?"
" 't Is niet meer nodig, d'er stopt juist een camion van jullie, 't zou gaan tijd worden!"
Op de achtergrond hoorde ik haar zeggen:
" 'k Heb diene snotneus eens goed z'n vet gegeven!"
Toen gooide ze de hoorn neer, zonder boe of ba.
Ze moest eens weten dat diene snotneus 52 jaar is. Het flatteerde me wel, jonger geschat worden dan ge in werkelijkheid zijt, zou dat een vrouwelijk trekje zijn?

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage