GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 27 oktober 2007

M'n vriend de deurwaarder.......

De deurwaarder
een echte toffe vent
hij heeft me lijk
een kieken gepluimd
tot op de laatste cent!

‘k Had nog een rekening
van zo’n kleine 2 miljoen
’t is niet veel, een habbekrats
‘k was het een beetje vergeten
ge denkt niet altijd aan de poen?

hij schreef vlijtig alles op
zelfs de haren op m’n kop
m’n dromen moest ik afgeven
gedichten, waar ik zo voor moest zweten
werden op een grote hoop gesmeten

hij vroeg: manneke, hebt ge nog wat geld
ik zei: nee, meneer 'k ben volledig uitgeteld
'k heb echtig waar geen sou,  geen rooie duit
'k leef al drie dagen op droog beschuit......
m'n hongerige leven trekt op geen fluit

hij kreeg geen tranen in z'n ogen
bleef volkomen onbewogen
bij 't aanhoren van zoveel leed
van een arme dichter en poëet

'k Lig hier nu te bakken in de zon
'k wou dat ik het nog eens meemaken kon
hoe zou 't zijn met die waarder van de deur
zit hij nog altijd vast in dezelfde dagelijkse sleur ?

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage