GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 25 oktober 2007

De kat van GoNo

De kat van GoNo.


Zoals je gemerkt zult hebben, staat er een foto van m'n kat op m'n weblog.
Ere wie ere toekomt, 'k vind dat m'n kat niet mag ontbreken op het appèl.
Veel valt er niet te vertellen over dat beest, buiten de godganse dag eten en
haren bak met uitwerpselen te versieren, zit er weinig leven in.
Maar 't is een nachtdier en ik ook. We passen perfect tesamen. Alleen zit ik
niet een hele nacht te janken voor een bakje eten. Alhoewel, 'k heb al eens zitten janken 's nachts, maar dat was omdat ik ajuin aan het schillen was voor m'n soep. Wie maakt er nu in godsnaam soep, midden in de nacht, om 03:00 ? Ik, niets dat heerlijker ruikt dan verse soep midden in de nacht. Alleen moet ge niet achter uwen pc kruipen en beginnen surfen of schrijven.
Voor ge het weet staat uw soep aan te branden en staat gans uw kot onder de rook. 'k Kan u verzekeren dat er dingen zijn die lekkerder ruiken dan aangebrande soep.
Ge vraagt u af, wat dit te maken heeft met m'n kat? Wel, soms heb ik goesting
om die kat mee in de soep, respectievelijk de patatten te draaien.
'k Heb ze verbannen uit de slaapkamer, want de weinige uren die ik slaap, wil ik ook slapen hé? Dat beest maakte er een gewoonte van, om vanop de ven-
sterbank een aanval uit te voeren, recht op m'n lijf en bijbehorende ledema-
ten. Een mens is aan het indommelen, ge kent dat, zo van "waar ga ik nu eens van dromen" en op 't moment dat ge het weet, springt er zo'n kattekop op uw lijf. Verdomme, ik verschoot zo hard dat ik bijna in m'n spots hing, wat ook geen zicht zou geweest zijn. Moest ze nu nog in stilte gesprongen hebben, 'k zou nog zeggen: " tot daar nog aan toe". Maar nee, haar sprong ging gepaard met een gekrijs, waar schijnbaar alleen een kat een patent op heeft.
Waarschijnlijk zag ze mij als een vijandige indringer in haar nieuw kattenterritorium of ze heeft iets tegen mensen die willen slapen. Ik denk alletwee. M'n dochter heeft ze op straat gevonden en ik verdenk of vermoed dat haar vorige baasjes haar gewoon buiten gesmeten hebben, wegens de voortdurende aanvallen op hun leden en gezondheid.
Maar als ze denkt dat ik ga plooien, is ze mis, die kat. Dan kent ze mij nog niet. Ik ben keihard als het op discipline aankomt. Om te beginnen is ze al verbannen uit de slaapkamer, m'n volgende stap is de inhouding van haar zakgeld en gans de week gene tv. Voilà, dat zal haar leren hé? Ge zult eens zien hoe rap dat beest getemd zal zijn........
En moest dat allemaal niet helpen, 'tja, dan is er maar één methode meer.
Ze gewoon nemen, zoals ze is zeker?

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage