GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 22 oktober 2007

Busje komt zo........of niet?

Er zijn zo van die dagen.......
Deel 2.

'k Begin alle dagen te werken om 06:30, 't kan ietske vroeger zijn of ietske later.'t Voornaamste is dat ik aanwezig ben op tijd, tot meerdere eer en glorie van mezelf. Zodoende stop ik ook vroeger, 't zou er aan mankeren, me dunkt.
En alle dagen bij het naar huis toe gaan, krijg ik dezelfde vraag : " Zijt ge al weg?". Nooit zal men vragen: " Komt ge nog terug ?". Waarschijnlijk zou m'n antwoord navenant zijn. Met andere woorden, ik ben nogal vlug geneigd om "neen" te zeggen hé? Uit pure ballorigheid.
Dus vertrek ik, na eerst afscheid genomen te hebben van m'n dierbare colle-
ga's. Afscheid nemen is altijd een beetje lijden, maar dat er iedere keer zak-
doeken aan te pas komen, is een beetje teveel van het goeie. 't Zijn brave mensen, m'n collega's, die mij op hun handen dragen, 't is alleen spijtig dat ik 93 kg weeg. Of ze deden het nog ook. Op hun handen dragen, bedoel ik hé?
Ik neem afscheid, kijk op de klok en zie dat ik nog 10 minuten heb om m'n bus te halen. Tijd genoeg om nog een sigaretje te roken, zodat m'n longen uitermate wreed content zijn, met de nicotine die ze rooksgewijze binnen krijgen.
Ik kom aan de hoek, de bushalte is amper 50 meter verderop en wat zie ik ?
Die verdomde bus staat er al en z'n passagiers zijn aan het opstappen. Ik vloek binnensmonds en zet het op een lopen alsof gans de bende van Al Qaida
achter m'n hielen zit. M'n sigaretje heb ik onderweg al weggesmeten om zo weinig mogelijk gewicht mee te sleuren hé? Oef, ik ben juist op tijd.......
Ik duw op de knop om de achterste deur open te krijgen, maar nee hoor, deurtje wil niet opengaan. Busje zet zich in beweging en geeft mij het nakijken, de kost en een saluut er boven op. Voilà, daar sta ik dan en kan minstens 20 minuten wachten op de volgende bus. 't Moet toch zijn dat Diene van hierboven mij graag ziet, want de volgende kwam er door met.......een half uur vertraging. Op die manier heeft de Here mij de tijd gegeven om terug op adem te komen en alsnog een sigaretje te roken.'t Is maar hoe je het bekijkt hé?

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage