GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 22 oktober 2007

De vernieuwing slaat toe........

Kantoorperikelen.


De kogel is door de kerk. Heel toepasselijk als men in een gewijde omgeving werkt zoals hier in Wereld-Missiehulp. De veranderingen volgen elkaar in sneltempo op. Eerst kregen we een nieuw directiecommitee, dan een nieuwe directeur. En wat is een nieuwe directeur zonder secretaresse? Juist, niets hé.
Dus kwam er een nieuwe directiesecretaresse. Alles nieuw en zo hoort het ook.
De directeur kende ik van haar noch pluim, maar hij mij ook niet. Aangezien ik niet van gisteren ben, maar van eergisteren, deed ik wat opzoekingswerk.
't Hoort bij m'n werk, aangezien dat ik nogal veel moet opzoeken..........
En ja hoor, met een beetje googelen op het internet was ik al een hele stap vooruit. Onze nieuwe directeur is, laten we zeggen, katholiek geïnspireerd en tevens Schepen van Sport. Wat een pluspunt is in de werkbiotoop dat toevallig Wereldmissiehulp heet. 't Is een Vlaming met Poolse roots, om maar te zeggen dat hij perfect in ons internationaal gezelschap past. We mogen hem Jan noemen, waarschijnlijk omdat hij zo heet. 't Kan ook zijn dat z'n achternaam onuitspreekbaar is, voor iemand die geen Pools kent. Ik heb het geprobeerd en na vijf pogingen hing m'n kaaksbeen tegen m'n kniëen, had m'n tong de allures van een rolmops op azijn. Dus blijft het bij Jan tout court.
In ieder geval, 't is geen zuurpruim en ik verdenk hem er van heimelijk te genieten van z'n functie. Ook een beetje van hetgeen hij hier teweeg brengt.
Ik zou niet GoNo zijn, moest ik dit alles niet met een monkellachje gadeslaan.
Dus z'n eerste beslissing als nieuwbakken directeur, bestond erin op zoek te gaan naar een secretaresse die bij z'n functie pastte. Hoe hij het gefikst heeft weet ik niet, maar op amper enkele uren was het in kannen en kruiken.
Stephanie, een voormalige studente, die stage bij ons gelopen of beter gezeten heeft, was direct aangenomen. Wat mij helemaal niet verbaasde, gezien haar bevallige verschijning en goedlachse humeur. We gaan er op vooruit moet ik zeggen. Als hij iedereen in dienst neemt, die een goed humeur en een gulle lach tentoonspreiden, dan zal de werksfeer er zeker een stuk beter op worden.
Ik wens haar bij deze een goeie werkomgeving, toffe collega's en een vrucht-
bare carrière. En voor degenen die haar benijden, ge moet maar denken :" da's 't leven hé.......".

GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage