GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Zeg mij................

Zeg mij..........

Zeg mij waar m’n vrienden gebleven zijn
uit m’n al lang vervlogen tijd
zeg mij waarom is de wereld nu zo klein
‘k ben zoveel verloren en kwijt!

Zeg mij waarom al die mussen van weleer
voorgoed weg gebleven zijn
ze pikten m’n broodkruimels, keer op keer
en alles geurde naar jasmijn!

Zeg mij waarom ik daar nu aan moet denken
flarden uit m’n weggespoeld verleden
ik wou de wereld m’n enthousiasme schenken
maar niemand wou het, tot op heden !

Zeg mij wat m’n laatste gedachten zouden zijn
zal ik aan de bloemen, dieren of mensen denken
of klamp ik me angstvallig vast aan die levenslijn
omdat ik bang ben van de doden die mij wenken!

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage