GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Geachte Heer Minister

Ministerie van Arbeid, Tewerkstelling en Betrekkingen.

Betreft : omzendbrief nr 2007/2805 matb.

Uw ref. 2007/2805 matb Ons ref. GoNo 2007-05-28

Aan zijne excellentie de heer Minister,

Geachte heer,

Ik wil er u aan herinneren, de belofte die u mij gemaakt heeft op het feestje,
na afloop van de 1ste meistoet in Antwerpen.
Ik weet , we waren beiden een beetje boven ons theewater, maar dat was de schuld van de champagne , ’t mooie weer en uw secretaresse. Ik moet eerlijk toegeven, dat uw secretaresse inderdaad goddelijke benen en borsten heeft.
Uw keuze getuigt van een voortreffelijke smaak en een meesterlijk oog, wat schoonheid betreft.
We hebben wat afgelachen hé, meneer de minister? Op tv komt u over als een zuurpruim 1ste klas, maar ik weet wel beter, nadat ik u bezig gezien heb achter de schermen. U bent me er ééntje!
Ik herinner mij levendig, ’t staat als het ware in m’n geheugen gebrand, dat u op zeker moment spoorloos verdwenen waart. Bij navraag bij de barkeeper wist ik u terug te traceren. Uw spoor leidde me tot op de 1ste verdieping, kamer 12 naast het bezemkot. Zegt u dat iets?
Ik was helemaal niet van plan om te luistervinken, laat staan foto’s te nemen met m’n gsm. Maar ik dacht, laat ik m’n vriend de minister verrassen met enkele souvenirs ter nagedachtenis van ons feestje.
Groot was mijn verwondering, toen ik de foto’s downloadde en uw secretaresse herkende. Ik weet dat u een drukke agenda heeft en het een must is haar dicht bij de hand te hebben, maar dat meisje heeft toch ook recht op een beetje ontspan-
ning. Ik vind dat u uw werk en privé strikt gescheiden moet houden, dit om belangenvermenging te voorkomen . Ik weet het, het was die dag ontzettend warm, maar om in uw adamskostuum, een gedicht van mij te declameren aan een eveneens ontblootte secretaresse, lijkt me toch iets te ver gaande! Alhoewel, u hield er wel het ritme in hé? Ik wist niet dat m’n gedichten zo ritmisch waren, maar dankzij u bezie ik ze vanuit een ander oogpunt.
Ik heb de foto’s nog niet op het internet geplaatst, ik denk er zelfs niet aan. Ik vind u een symphatieke excellentie die beter verdiend dan binnenkort achtervolgd te worden
door paparazzi! Dit met de verkiezingen in het vooruitzicht, zou het nefast zijn voor uw verdere carrière zowel thuis als in het parlementaire halfrond.
Daarom vraag ik u met aandrang, geheel vrijblijvend weliswaar, mijn kandidatuur als staatsdichter-en schrijver ernstig te overwegen.
O ja, klopt het e-mailadres van uw vrouw nog steeds : godelieve.vdb@skynet.be ?
Met vriendelijke groeten en immer tot een wederdienst bereid
Get.
©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage