GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Kaartje 24..........

“Dag, dokter !”
“Ha, de Gono, da’s lang geleden. Zet u en vertel het eens?”
“ Awel, dokter, ’t zit ‘m zo, ik doe al dagen geen oog meer dicht en ik voel me duizelig, ambetant, kregelig en m’n eetlust is verdwenen.”
“ Maar GoNo toch en hebt ge dat al lang?”
“ Maar dokter toch, ik zeg u juist dat ik al dagen dat heb!”
“ Zeg GoNo, ge moet zo kregelig en ambetant niet doen, hé?”
“ Da’s juist het probleem en daarom kom ik naar u.”
“ Ja, Gono, bij den beenhouwer moet ge met andere klachten zijn, da’s een goeie, die moet ik bewaren voor de volgende patient!”
“ Zo GoNo, doe uw mond eens open en zeg eens Aaaaa……”
“ Aaaaaaaaaa”.
“ Zeg GoNo, zou het kunnen dat ge look gegeten hebt? Sjonge, wat een lucht, zeg!”
“ Ja, dokter, ik heb salami met look gegeten, maar da’s al twee dagen geleden.”
“ Dan is diene salami, die tussen uw bieterkes plakt al twee dagen oud?”
“ Kom, stroop uw mouw eens op, ik ga uwen bloeddruk eens meten.”
“ Oeieoei, da’s niet gezond, uwen bloeddruk staat veel te hoog!”
“ Dokter, wil ik eventjes op de grond gaan zitten, dan staat em gelijk wat lager hé?”
“ Die GoNo toch, immer lachen……en zoudt ge nog lachen moest ik zeggen dat ge nu direkt naar ’t ziekenhuis moet? Ge hebt al eens een hartinfarct gehad, ik wil geen risico’s lopen, ik zal een verwijsbriefke maken, dan kunnen ze je daar eens grondig onderzoeken.”
“ Dokter, ik kwam naar hier omdat ik slaapproblemen heb en door gebrek aan slaap kregelig, ambetant en geen eetlust meer heb!”
“ Weet ge wat GoNo, ik zal je slaappillekes voorschrijven, ge neemt er eentje voor je gaat slapen en als ’t volgende week niet beter is, dan komt ge maar terug!”
“ Dank u dokter, ik voel me al stukken beter……..”
“ Hierzie, mijn zoon, da’s het voorschrift en dat ander papierke is de rekening”.
“ Wablief, 21 € voor een kwartierke, da’s rap verdiend zeg. ‘k Had ook doktoor moeten worden, mar allé, ieder mens moet leven hé?”
“ Dag GoNo”.
“ Dag dokter”.

Bij den apotheker vraagt een schone madam in witte frak of ik al een kaartje heb. Een kaartje? Ja, een kaartje, want met zo’n kaartje krijg je op ’t einde van het jaar 5% korting. Ha, zeg ik, dat lijkt me interessant en ik ga buiten met kaartje 24. Mijn verzameling groeit gestadig aan. Bij mijn volgend bezoek aan de dokter, mag ik zeker niet vergeten te vragen of hij geen kaartje heeft voor mij. Kan ik op het einde van ’t jaar een gratis spuitje krijgen tegen de griep…….

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage