GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zondag 21 oktober 2007

Ik,........de clown

Ik, de clown…………


Een masker van strakke lijnen
doen m’n ware gezicht verdwijnen
ik verf m’n gezicht in het wit
zodat niemand ziet wat er achter zit……..

Een roze blos op m’n wangen
moet m’n bleekheid vervangen
een rode fopneus en een pruik
grote schoenen en een dikke buik…….

Dat wordt lachen geblazen
ik ben de koning der dwazen
de nar, de clown die, ‘t is verplicht
een lach tovert op ieders gezicht………

Als ik straks voor de spiegel zit
kijkend naar dat gezicht in ‘t wit
m’n lach aan ’t publiek weggegeven
mag ik, opnieuw, huilen met m’n leven………

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage