GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

donderdag 3 maart 2016

Kort en bondig...



Ik geef het eerlijk toe, ik ben bang van die zogenaamde asielzoekers. Ik weet niet waarom maar om de één of andere reden associeer ik die met koppensnellers. Als ik er eentje tegenkom voel ik altijd of m'n kop nog aan m'n nek vastzit...

Ik weet het, 't is niet politiek correct, ik mag m'n gedacht niet zeggen want anders ben ik een racist. Ik vraag mij af waarom al die jonge mannen naar hier komen. Zouden ze niet beter de wapens opnemen tegen de tirannie in hun thuisland? In plaats van op de vlucht te slaan? Als het nu nog gezinnen zouden zijn die hun heil hier zoeken, dan zou ik het nog verstaan. Maar ik zie aan de dienst Vreemdelingen hele rijen staan met alleen maar mannen...

We moeten tolerant zijn, vredelievend, ze met open armen ontvangen. 't Geeft me een wrang gevoel. We zijn vroeger ook op de vlucht geweest, dat klopt als een bus. Maar het enige verschil was enb is, dat wij na de oorlog terug gekeerd zijn naar ons vaderland. Buiten een paar die zijn blijven plakken, doordat ze een lief en het bijhorende kind op hun schoot kregen. Voor de communie de kerk uitgaan, ging toen niet, gezien er na de oorlog een schrijnend gebrek aan hosties waren...

Ik krijg meer en meer de indruk dat die onnozelaars van het Europees parlement de doos van Pandora geopend hebben. Of zoals ik hoorde, het paard van Troje binnen gehaald hebben. Wij moeten altijd maar meer en meer inleveren, voor ons eigen volk is er geen geld. Maar voor die vluchtelingen vindt men plots geld in overvloed. Hier wonen ook mensen die amper rondkomen met hun inkomen. Hoeveel arme mensen zijn er hier niet? Wij zijn precies alleen maar goed om uitgemolken te worden. Tot de laatste druppel. Uitgeperst zoals een citroen. Niet moeilijk dat de mensen verzuurd zijn. Dat heb je nu eenmaal met citroenen hé?

Ik word misselijk als ik weer eens lees dat er drie kleuters verdronken zijn. Die foto's wil en kan ik niet meer zien. Ik maak me telkens de bedenking wat voor ouders dat zijn, die hun kroost in een rubberen bootje meenemen op een woelige zee. Denken die dan niet na? Die mensensmokkelaars mogen ze voor mijn part tegen de muur zetten. Geld verdienen met de miserie van honderdduizenden, hoe laag kan een mens (?) nog vallen?

Om nog maar te zwijgen van al die activisten, die te pas en te onpas zich bemoeien met het beleid. Mannekes, denk ik dan, zet u in voor 't milieu. Doe iets nuttig voor de maatschappij. Of ga anders in die oorlogslanden wat van uwen tak maken hé? Geitenwollen sokken, die 's avonds kaviaar eten en champagne drinken. De zogenaamde wereldverbeteraars, die niet eens weten dat de aarde rond is. Stuur ze naar Mars, die planeet is voor verbetering vatbaar, denk ik dan...


©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage