GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

maandag 15 november 2010

Voor de zoveelste keer…

Het regent harde pijpenstelen
de wind raast door de bomen
de vogels gestopt met kwelen
lijken van de lente te dromen

zwiepende takken als grijpgrage handen
langsheen de oude kerkhofmuur
schaduwspel dat me besluipt langs alle kanten
zelfs de kat is levensgroot op dit uur

de gierende wind doet m’n oren pijn
regen geselt m’n onbeschermde hoofd
de duivel zal vannacht niet alleen zijn
als m’n lichtend kaarsje wordt gedoofd

’t is donker, en ‘k ben bang van de nacht
bang om in een donker gat te verdwijnen
ik wil hier weg, ver weg, zeg ik heel zacht
naar een oord waar de zon altijd zal schijnen

ik ben reddeloos verloren gelopen
‘k voel de duivel zuchten in m’n nek
hij zegt:”heb je het nog niet gesnopen
je bent het spek voor mijne bek…”

het regent harde pijpenstelen
maar ik voel het bijna niet meer
wat kan het mij nog schelen
ik ben dood voor de zoveelste keer…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage