GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 11 augustus 2010

Vrije gedachten

Je kunt me van alles beroven
me vastzetten in een donk’re cel
me de hemel op aarde beloven
m’n leven veranderen in een hel

maar één ding zal je nooit krijgen
de kracht van m’n vrije gedachten
moet ik nu en dan voorlopig zwijgen
ik kan wel eventjes op ze wachten

omdat ik weet dat het toch maar tijdelijk is
dit stoffelijke omhulsel waarin ik leef
m’n geest is oneindig, als ‘k me niet vergis
de brandstof waarmee ik alles schreef

dus geef me geen nietszeggende raad
laat me m’n ding doen in eer en geweten
‘k heb niets aan een wolf z’n geblaat
die daarna het lammetje zit op te vreten…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage