GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

woensdag 23 juni 2010

Woordjes breien…

Ik brei woordjes aan elkaar
tot een lappendeken van gedachten
die spontaan in me opkomen
soms moet ik op m’n muze wachten

dan vraag ik me meermaals af
waar zit ze nu weer die toffe meid
vind het helemaal niet zo leuk
de bron van m’n inspiratie kwijt

dan bid ik tot Andre Hazes
vraag hem z’n rijmwoordenboek
maar die zegt: sodermieter op
‘k weet ’t niet meer liggen, ’t is zoek

’t schijnt dat een hemelse dichter
aan verregaande dementie lijdt
zo is God, de Almachtige Vader
een deel van de concurrentie kwijt

muze is weer present op ’t blaadje
ik omarm haar met al m’n kracht
ze is als een fris ontkiemend zaadje
dat op m’n woordjeslente wacht…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage