GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

zaterdag 5 juni 2010

Spiegels liegen nooit…



M’n geest werkt op volle toeren
met m’n lichaam daarentegen
val ik van de drop in de regen

de aftakeling schrijdt gestadig
iedere dag wat rimpels meer
m’n verloren jeugd komt nimmer weer

‘k bekijk de dingen helemaal anders
’t is alsof er minder kleuren zijn
m’n gemoed zit vol van chagrijn

de grijze haren stapelen zich op
m’n baard is die van Vader Abraham
‘k vraag me af hoe dit toch kan

dit vleselijk omhulsel speelt me parten
en ook met m’n zwetende voeten
tja, voor overdaad moet je schijnbaar boeten

trappen lopen kost me veel energie
energie die noodzakelijk is om te koken
te wassen, te plassen en vooral om te roken

spiegeltje, spiegeltje aan de wand
‘k heb het al lang niet meer in de hand
zeg me dat het een begoocheling is, maar kom
spiegels liegen nooit en da’s uitermate dom…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage