GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 4 juni 2010

Wat een gelul..

Ik schrijf me te pletter
dag in, dag uit met een lach
‘k word gewoon knetter
als ik niet schrijven mag

als ik weer eens moet aanhoren
het eeuwige gezeik over voetbal
of gelul over politieke tenoren
die er uitzien als een domme kwal

zien ze dan niet dat het mij geen bal kan schelen
dat ze uit een ander vaatje moeten tappen
of op z’n minst een ander liedje moeten kwelen
ze willen het jan-en potdorie niet snappen

binnenkomen in m’n huis is een gunst
maar doe uw klep open om iets zinnigs te zeggen
spreek met mij over alles soorten kunst
het voetbalreglement hoef je me niet uit te leggen

’t interesseert me omzeggens geen reet
wie naar Zuid-Afrika mee mag gaan
pak een paar van die politici maar beet
als die durven tussen ’t klootjesvolk staan

Achmed is een bruine, dus niet te vertrouwen
na de zomervakantie zijn we even bruingebrand
op ons kan men huizen en hele steden bouwen
maar die vreemdeling hoort langs de andere kant

breek me de bek niet open met jullie hypocriet gedoe
spreek me liever over kunst, geschiedenis of gedichten
van jullie gezaag word ik alleen maar ontzettend moe
spijtig, dat ik jullie niet tot brainwashing kan verplichten…

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage