GoNo's Gedichten & Verhalenhoek

De hersenspinsels van een zelf- en door anderen verklaarde dichter/schrijver.

vrijdag 21 mei 2010

Doodsprentje 2

Ik heb in dit leven
te veel gegeven
ik deelde in de pijn
dat leerde me mens te zijn

ik heb van dit leven genoten
ik hield van iedereen, onverdroten
ben dikwijls gevallen
liet mijn leven niet vergallen

telkens terug opgestaan
steeds weer mijn best gedaan
soms deed ik mensen pijn
was ik giftig, vol venijn

maar ik meende dat niet
het deed mezelf verdriet
vrienden, die deze leest
weet, voor mij begint pas het feest

ik ga naar het huis van de Heer
daar zie ik m'n geliefden weer
ik wil niet dat men huilt om mij
eindelijk ben ik volledig vrij

leef allemaal jullie leven zoals het past
ik was hier ook maar tijdelijk als ...gast!
want uiteindelijk rest er alleen stof en as
gedenk mij,toen ik nog een "iemand" was......

©GoNo

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage